I Would Very Much Like To See What Happened In Oka In 1990 Happen Everywhere
The best thing i ever saw on tv
was that S.Q. (Securite Quebec) cop catching a bullet with his teeth.
Condolence,
Mme. Canadiana, but your husband was a fucking (stuck) pig.
But this song's not about some romantic account of history.
It's not about martyrs or mythos or heroes or burnings-in-effigy.
It's about a native kid flipping her lid
just trying to keep some self-respect intact.
It's about an Oka the size of a fist in resistance
and a will to fight back...
and the girls at work, they still deny their racism.
They claim tolerance for all.
But it seems the degree of (only) racial slurs
is their gauge (and it defines tolerance as hate).
And there's 27 million "girls-at-work" here.
Imagine fighting that for 500 years.
And golly-gee! How valient!
How the white oppressor makes allowance
for calculated gestures of insurgence
(all tightly tethered to their purses/purpose).
Oka had this orchestra(tion) aborted.
Oka fucked their rules to choose a future self-determined
and I, for one, support it...
...and the smartest thing i think i ever said:
"if a Kevin Kostner Kavalry is your means to their end,
then the struggle is dead".
Why do we pretend that our approval is upon what they depend?
Eu Gostaria Muito de Ver o Que Aconteceu em Oka em 1990 Acontecer em Todo Lugar
A melhor coisa que eu já vi na TV
foi aquele policial da S.Q. (Segurança Quebec) pegando uma bala com os dentes.
Meus sentimentos,
Sra. Canadiana, mas seu marido era um porco fodido.
Mas essa música não é sobre um conto romântico da história.
Não é sobre mártires ou mitos ou heróis ou queimas em efígie.
É sobre uma garota indígena perdendo a cabeça
só tentando manter um pouco de respeito próprio.
É sobre um Oka do tamanho de um punho em resistência
e uma vontade de reagir...
e as meninas do trabalho ainda negam seu racismo.
Elas dizem ter tolerância por todos.
Mas parece que o grau de ofensas raciais
é a medida delas (e isso define tolerância como ódio).
E aqui tem 27 milhões de "meninas-do-trabalho".
Imagine lutar contra isso por 500 anos.
E caramba! Que valentia!
Como o opressor branco faz concessões
para gestos calculados de insurreição
(tudo bem amarrado aos seus bolsos/propósitos).
Oka teve essa orquestra(ção) abortada.
Oka fodeu suas regras para escolher um futuro autônomo
e eu, por um, apoio isso...
e a coisa mais inteligente que eu acho que já disse:
"se uma Cavalaria Kevin Costner é seu meio para o fim deles,
então a luta está morta".
Por que fingimos que nossa aprovação é do que eles dependem?