Tradução gerada automaticamente

New Math
Tom Lehrer
New Math
You can't take three from two,
Two is less than three,
So you look at the four in the tens place.
Now that's really four tens,
So you make it three tens,
Regroup, and you change a ten to ten ones,
And you add them to the two and get twelve,
And you take away three, that's nine.
Is that clear?
Now instead of four in the tens place
You've got three,
'Cause you added one,
That is to say, ten, to the two,
But you can't take seven from three,
So you look in the hundreds place.
From the three you then use one
To make ten ones...
(And you know why four plus minus one
Plus ten is fourteen minus one?
'Cause addition is commutative, right.)
And so you have thirteen tens,
And you take away seven,
And that leaves five...
Well, six actually.
But the idea is the important thing.
Now go back to the hundreds place,
And you're left with two.
And you take away one from two,
And that leaves...?
Everybody get one?
Not bad for the first day!
Hooray for new math,
New-hoo-hoo-math,
It won't do you a bit of good to review math.
It's so simple,
So very simple,
That only a child can do it!
Now that actually is not the answer that I had in mind, because the book that I
got this problem out of wants you to do it in base eight. But don't panic. Base
eight is just like base ten really - if you're missing two fingers. Shall we
have a go at it? Hang on.
You can't take three from two,
Two is less than three,
So you look at the four in the eights place.
Now that's really four eights,
So you make it three eights,
Regroup, and you change an eight to eight ones,
And you add them to the two,
and you get one-two base eight,
Which is ten base ten,
And you take away three, that's seven.
Now instead of four in the eights place
You've got three,
'Cause you added one,
That is to say, eight, to the two,
But you can't take seven from three,
So you look at the sixty-fours.
"Sixty-four? How did sixty-four get into it?" I hear you cry.
Well, sixty-four is eight squared, don't you see?
(Well, you ask a silly question, and you get a silly answer.)
From the three you then use one
To make eight ones,
And you add those ones to the three,
And you get one-three base eight,
Or, in other words,
In base ten you have eleven,
And you take away seven,
And seven from eleven is four.
Now go back to the sixty-fours,
And you're left with two,
And you take away one from two,
And that leaves...?
Now, let's not always see the same hands.
One, that's right!
Whoever got one can stay after the show and clean the erasers.
Hooray for new math,
New-hoo-hoo-math,
It won't do you a bit of good to review math.
It's so simple,
So very simple,
That only a child can do it!
Come back tomorrow night. We're gonna do fractions.
Now I've often thought I'd like to write a mathematics text book someday because I have
a title that I know will sell a million copies. I'm gonna call it Tropic Of
Calculus.
Nova Matemática
Você não pode tirar três de dois,
Dois é menos que três,
Então você olha para o quatro na casa das dezenas.
Agora isso é realmente quatro dezenas,
Então você faz três dezenas,
Reagrupa e troca uma dezena por dez unidades,
E adiciona isso ao dois e chega a doze,
E tira três, fica nove.
Isso tá claro?
Agora, em vez de quatro na casa das dezenas
Você tem três,
Porque você adicionou um,
Ou seja, dez, ao dois,
Mas você não pode tirar sete de três,
Então você olha na casa das centenas.
Do três você usa um
Para fazer dez unidades...
(E você sabe por que quatro menos um
Mais dez é quatorze menos um?
Porque adição é comutativa, certo.)
E assim você tem treze dezenas,
E tira sete,
E isso deixa cinco...
Bem, na verdade, seis.
Mas a ideia é o que importa.
Agora volte para a casa das centenas,
E você fica com dois.
E tira um de dois,
E isso deixa...?
Todo mundo pegou um?
Nada mal para o primeiro dia!
Viva a nova matemática,
Nova-hu-hu-matemática,
Não vai adiantar nada revisar matemática.
É tão simples,
Tão muito simples,
Que só uma criança consegue fazer isso!
Agora, na verdade, essa não é a resposta que eu tinha em mente, porque o livro de onde eu tirei esse problema quer que você faça em base oito. Mas não entre em pânico. Base oito é como base dez, na verdade - se você estiver sem dois dedos. Vamos tentar? Espera aí.
Você não pode tirar três de dois,
Dois é menos que três,
Então você olha para o quatro na casa das oitavas.
Agora isso é realmente quatro oitavas,
Então você faz três oitavas,
Reagrupa e troca uma oitava por oito unidades,
E adiciona isso ao dois,
e você chega a um-dois em base oito,
Que é dez em base dez,
E tira três, fica sete.
Agora, em vez de quatro na casa das oitavas
Você tem três,
Porque você adicionou um,
Ou seja, oito, ao dois,
Mas você não pode tirar sete de três,
Então você olha para as sessenta e quatro.
"Sessenta e quatro? Como sessenta e quatro entrou nisso?" Eu ouço você gritar.
Bem, sessenta e quatro é oito ao quadrado, não vê?
(Bem, você faz uma pergunta boba e recebe uma resposta boba.)
Do três você então usa um
Para fazer oito unidades,
E adiciona essas unidades ao três,
E você chega a um-três em base oito,
Ou, em outras palavras,
Em base dez você tem onze,
E tira sete,
E sete de onze é quatro.
Agora volte para as sessenta e quatro,
E você fica com dois,
E tira um de dois,
E isso deixa...?
Agora, não vamos sempre ver as mesmas mãos.
Um, isso mesmo!
Quem pegou um pode ficar depois do show e limpar as borrachas.
Viva a nova matemática,
Nova-hu-hu-matemática,
Não vai adiantar nada revisar matemática.
É tão simples,
Tão muito simples,
Que só uma criança consegue fazer isso!
Volte amanhã à noite. Vamos fazer frações.
Agora, eu sempre pensei que gostaria de escrever um livro didático de matemática algum dia, porque eu tenho um título que sei que vai vender um milhão de cópias. Vou chamá-lo de Trópico do Cálculo.



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